Zakelijk Frans: een factuur betalen

SylviaFrans leren, Frans schrijven, Frans vertalen, Handel met Frankrijk, Tips, Zakelijk FransLeave a Comment

Er kunnen altijd redenen zijn waarom een factuur nog niet betaald is of waarom de klant nog niet betaald heeft. Maar wat moet je zeggen als je gebeld wordt en er wordt naar de reden gevraagd. Of wat krijg je te horen. Ik help je weer op weg. Een aantal van de mogelijkheden die voorbij kunnen komen, vind je hier.

La facture ne nous est pas parvenue.

Wij hebben de factuur niet ontvangen. Gewoon nog een keer sturen dus en naar het email adres vragen: Nous vous allons envoyer la facture encore une fois. Quelle est votre adresse email?

 

La facture n’a pas été validée

De factuur is niet goedgekeurd. Waarom niet? Pourquoi pas? Le chef va valider la facture? Gaat uw chef de factuur goedkeuren? Quand va-t-il valider la facture? Wanneer gaat hij de factuur goedkeuren?

 

Il y a un litige sur la livraison

Er is een geschil over de factuur. Kunt u me daar meer duidelijkheid over geven? Pourriez-vous être plus clair?

 

Le comptable est absent

De boekhouder is afwezig. Wanneer is de boekhouder er weer? Quand est-ce qu’il est de retour? Ik ga dan terugbellen. Je vais vous rappeler.

 

Le patron n’est pas là pour signer

De baas is er niet om te tekenen. Wanneer is hij er weer en je gaat terugbellen: Quand est-ce qu’il est de retour? Je vais vous rappeler?

 

Le chèque a déjà été envoyé

De cheque is al verstuurd. Wanneer kunnen we de betaling dus verwachten? Alors, on peut s’attendre à un paiement à quelle date?

 

Nous n’avons pas le RIB

Simpel, dat is gewoon de BIC van de bank. Gewoon ff sturen. Je vais vous envoyer le RIB. Of als je hem nodig hebt om te kunnen betalen: Pourriez-vous m’envoyer le RIB de votre banque.

 

 

Kom je er niet uit? Geen probleem. Met mijn team van tolken komen we er samen altijd uit. Neem gerust contact op als je vragen hebt.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *